jahapp

Jag hatar att ha hosta. Klockan ar kvart over 4 pa morgonen och jag har inte sovit en javla blund. Ackel-hosta. Fan fan fan fan. Jag ar trott. JAG VILL SOVA! Inte nog med det, kan man bara fa bli frisk nagon jakla gang? Har har man hallt sig inne i en veckas tid, men ar fortfarande sjukling. Im sick and tired of being sick and tired.

Jobbet gar i alla fall battre. Far lite mer ansvar o grejer i resturangen, sa det ar ju bra. Glomde foresten att beratta att en bat vilade till i Cairns for ett tag sen, vi hade 4000 amerikaner pa besok har i Cairns i en veckas tid. 1000 bruttor och 3000 killar. Sailers and armyboys. Och vilken tjej gillar inte man i uniform? Hade 6 av dessa 3000 grabbar pa besok i resturangen. Och sa rakade dem hamna i min sektion. Och sa rakade jag fa dem lite pa lyset vilket gjorde att de spenderade annu mera. Sadar runt 3000kr. Och sa gav de mig 600kr i tips ocksa! Man tackar.. och chefen var glad!

Midsommar har det varit ocksa ja.. Traffade pa en svensk pojke en kvall ute i dimman, han bjod in mig och mina ickesvenska vanner till ett svenskt midsommarfirande vid esplanaden. Japp, svennepack vare allt! Cirkus 25 svenskar. Fulla svenskar med femkamp och hela skiten. Riktigt kul faktiskt! Hanger ju inte med svennar allt for ofta langre sa det var roligt! Dansade och sjong till sma grodorna runt en midsommarstang med! Kul vare!

Man kanske skulle gora ett nytt forsok med det har o sova..
Haller tummarna pa att de varma teet och halstabletterna hjalpte nagot.
Caio bella



Kommentarer
Postat av: Mamma Vicke

Ja de e bra att du får träna på svenska saker, även om det bara e små grodorna!! Så du inte glömmer lilla sverige!! Kram Saknar dig!!

2009-07-18 @ 13:36:11
Postat av: Farmor

Är det "uniformsgrabbarna" du har med dig på kortet.Det var ju kul att du fick

visa upp svenska traditioner.Jag är glad att du trivs så bra, men jag saknar dig så jäkla mycket.Kramar i massor.

2009-07-19 @ 11:42:00
Postat av: amanda

Nehe du farmor, dar har vi svenne pojkar till 100%! Mitt lag i femkampen! :)



Usch, jag saknar dig med! Kan inte du komma o halsa pa mig med? Kanske du och pappa kan gora en mor och son resa tillsammans o halsa pa mig? :) Saknar dig massor ocksa vet du ju! alskar dig

2009-07-19 @ 17:19:00
Postat av: Mormor

Grattis på 20 årsdagen Hoppas allt bra med dig? Hade hoppas att du skulle vara hemma så jag hade fått gratta dig på riktigt. Kram Mormor

2009-07-29 @ 11:39:23
URL: http://amandarangnemoblogg.se
Postat av: Anonym

TACK MORMOR! :D s

2009-07-30 @ 00:33:04
Postat av: Anita

Jamen, hej igen Amanda. Joo nuu ska duuu få braiga tipset så att du håller dig frisk. Köp färsk ingefära (finns i grönsaksdisken) och riv ner lite (beror på hur starkt du vill ha, du ska ta bort skalet innan du river den) i en mugg med hett vatten. Låt det stå en stund och så har du fått dig ett nyttigt och gott te. Anita.

2009-07-30 @ 23:08:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0