Gday

Jag har fatt jobb!! Sa det loste sig ju fint anda! En resturang som kallar sig "Villa Romana", jobbar som servitris. Provjobbade igar och jag lar mig allt sakta men sakert vilket kanns bra. Igar borjade jag bara med att servera dricka, plocka undan och ta lite drinkbestallningar. Ikvall ska jag nog lara mig lite mer om menyn och kassan antar jag, sedan notan och blabla. Det kanns bra i alla fall, folket verkade trevliga sa det ska nog ga fint. Lonen ar val inte den basta om man jamfor med jobbet i Sydney, men det ar tydligen lite samre betalt har uppe, men det ar ocksa billigare att bo sa det blir ungefar samma summa pengar som kommer in och gar anda.

Nu ska jag forsoka hitta mig en lagenhet ocksa, sedan ar jag val fast har uppe i nagra manader som det ser ut nu. Jag alskar verkligen Cairns, alla ar stormtrevliga har. Varmt ar det ocksa. Over 30 grader varje dag! Har precis kopt mig en bok, ska ga ner till Lagunen och lasa lite, steka lite och bara njuta i nagra timmar innan jobbet. Sedan kan det handa att det blir utgang.. det ar ju fredag? haha

Saknar er alla dar hemma! Hoppas det blir lite varmare for er hemma i Sverige snart ocksa!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Du e så duktig..

2009-03-30 @ 22:17:49
Postat av: Linnéa

Grattis till jobbet bejbe! Fan va du är bra! På fredag åker jag lite närmre dig, men ändå inte nära. Saknar dig som satan och längtar tills du kommer hem igen! Älskar dig!

2009-03-30 @ 22:23:14
URL: http://sveaaa.blogg.se/
Postat av: Linda

Gu vad modig du är! Säger man så? Som åker vidare helt själv.. det kallare jag stark viljekänsla :) Heter det så då? haha.. Jag kan inte sådana där "bra" ord.



Lycka till med jobbet och grattis :)

2009-04-02 @ 16:39:32
URL: http://llinda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0