Langst kusten

Hej kalla sverige!
Nu kommer ett sadant laaangt inlagg igen och jag vet inte vart jag ska borja eller vilka bilder jag ska valja. Jag tror aldrig jag kommer kunna fa er att forsta hur jakla underbart jag har det och hur fint det ar har! Australien slar allting. Jag vill aldrig aka hem. Manniskorna ar urtrevliga, aker man till ratt platser ar det tusen ganger finare an i thailand. Och med ratt vanner i en stor van sa ar det nastan pa snudd for bra for att vara sant. Har kommer sammanfattningen over det senaste dagarna..

Fran Townsville tog vi en farja over till Magnetic Island. Dar hoppade vi pa en buss som guidade oss runt on. Han som var varan guid var helt fantastisk, han pratade med en san inlevelse att man sjalv helt plotsligt blev jatteintreserad av faglar eller vad han nu berattade om. I alla fall.. Vi fick se jattemanga fina strander, berg, mata sma underbara djur och steka vid stranden. Vi "klattrade" aven runt i bergen och vilka jakla looking points vi kom till alltsa, helt sjukt.














Lamnade Magnetic Island och tillbaka till Townsvill och bilen samma kvall och bestamde oss for att aka vidare langst kusten pa en gang. Det borjade bli lite skymning vilket kandes lite otackt att kora i eftersom det ar oftast da kangurus hoppar upp pa vagarna och blir overkorda. Vi sag ett par stycken langst vagen. Hemskt hemskt! Hur som helst, kom till en liten by som kallar sig for Ayr. Vi stannade dar over natten for att dagen efter ta oss till Airlie Beach.

Nar vi lamnade Ayr stannade vi till pa en lite rastpausstalle for att ata frukost. Oversvamning hade det varit, ja da! De hade stangt av smavagarna och lite sant. Och det var ju ingenting jamnfort med tidigare i ar. Helt sjukt!



Nar vi kom till Airle Beach bokade vi oss en lite trip ut till Whitsunday Islands. Har hort att det ska vara paradiset sjalv och jajemen -- Det var det verkligen! Kan ju saga ungefar sahar, thailand kan hoppa in i vaggen. Jag har aldrig satt nagot vackrare i hela mitt liv. Helt fantastiskt!

Hur som helst, ut och segla i tva hela dagar! Jag, Tessan, Sara och tre andra svenskar plus the crew. Helt underbart var det! Ligga och steka pa baten, ata god mat, snorkla hela 3 ggr och bara njuta. Vi hade toppenvader, vattnet var helt turkosa och naturen gron. Alla borde aka dit!











Ett liten hemlis mitt i allt det underbara; dessa drackter har vi pa oss for alla stingers och brannmaneter som jag har berattat om. Visst ar vi ursexiga? Hur som helst, det tacker ju inte riktigt hela kroppen eftersom bade fotter, hander och huvud ar fritt. Jag blev brand av en javel runt handleden.. Det gjorde ont som fan, svullnade upp och sved hur lange som helst. Turen var ju i alla fall att det inte var en giftig en, utan att de bara gjorde javligt ont. Sa jag lever fortfarande! ;)

Dessa bilder och mina menigar kan inte riktigt forklara hur bra jag har det. Ak till Australien!!!!

Kommentarer
Postat av: Victoria

Ja du Amanda.....Lite avis blir man ju när man läser och ser dessa helt UNDERBARA bilder!! Du ska va lycklig du!! Puss på dig!!

2009-03-02 @ 20:22:09
Postat av: Linnéa

vill bara gråta över hur bra min amanda får ha det. saknar dig som en galning här hemma.. men köör hårt. En chans som denna kommer bara en gång. Älskar dig hjärtat mitt, och saknaden är stor. All min kärlek, Barney

2009-03-04 @ 15:09:46
Postat av: Michaela

Ser ut att ha det ganska bra dar borta :) ta hand om dig!!

2009-03-04 @ 17:48:48
URL: http://michaelaronneborg.blogg.se/
Postat av: Pappa

Bra att du lever livet. E stolt över dej......Kram p

2009-03-05 @ 18:35:18
Postat av: amanda

Jag har det underbart! Om ni alla bara kunde komma hit istallet...

2009-03-06 @ 06:18:40
Postat av: Anonym

Hej snäckan! Var avundsjuk jag blir :) Nu är jag ju hemma och fryser. Det är synd att man inte kan vara på 2 ställen samtidigt! Kram Anki

2009-03-07 @ 11:34:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0